Stap aan boord van de Josephina, het allerleukste schip van de wereld!

Samen met Kapitein Willem Wimpels van Wimmertingen, Wim voor de vrienden, reizen we de wereld rond. In elke haven waar we aanmeren is het feest. Daar zorgt de getalenteerde bemanning voor. Van zodra het anker is gelost, halen zij hun muziekinstrumenten boven en trakteren ze de mensen op een concert.

Op een dag komt het schip echter in een verschrikkelijke storm terecht. Net wanneer we zullen zinken, worden we gered door Sibelia, de zeeheks. In ruil voor onze levens, moeten we elk jaar een concert voor haar spelen. Dat lijkt een goede deal, maar al snel ontdekken we dat we vervloekt zijn. Alleen met de hulp van het publiek zal kapitein Wim de vloek van ‘De Vliegende Josephina’ kunnen verbreken.

De Vliegende Josephina is een familievoorstelling van De Koninklijke Volksharmonie Sint-Jozef in samenwerking met verteller Jeroen Spillebeen.
Naar aanleiding van hun 125-jarig bestaan, schreef Jeroen een verhaal dat gebaseerd is op de legende van de Vliegende Hollander.

De kinderen krijgen voor het concert ook de mogelijkheid om deel te nemen aan muziekworkshops.

Wees er snel bij en koop hier je tickets!

De Vliegende Josephina – 125 jaar op zee